• Avaleht
  • Erialad
  • Vastuvõtt
  • Õpetajad
  • Sündmused
  • Teated
  • Koolist
  • Dokumendid
  • Administratsioon
  • Pildialbum
  • Kontakt
  • Õppekorraldus
  • Dokumendid
  • tähtis teade
  • Hoolekogu
  • Õppekavad
  • Ajalugu
  • Tunniplaan



Armas LMK pere!  
1. septembril algab uus õppeaasta. 
Meie muusikakooli kollektiiv teeb kõik, mis on võimalik, et kooliaasta algaks võimalikult tavapäraselt, unustamata, et COVID-19 pole meie elust kuhugi kadunud. Kui tavapäraselt see õppeaasta jätkub, sõltub kõigist - igast lapsest, igast õpetajast ja igast lapsevanemast. 
Seepärast: 
-Muusikakooli võivad tulla ainult terved lapsed, kellel pole palavikku, köha, nohu, kurguvalu ega teisi haigussümptomeid. Põhikoolist puudumine haiguse tõttu ei tähenda, et muusikakoolis tohib ikka käia. 
-Lapse saatjatel muusikakoolis viibimine on keelatud. 1. klassi õpilase saatjal on lubatud oma last garderoobini saata õppeaasta esimese kahe nädala jooksul. 
-Enne iga tunni algust käte pesemine vee ja seebiga 20 sekundi jooksul on kohustuslik. 
-Koolimajja on paigutatud käte desenfitseerimisjaam sissepääsu juurde. 
-Muusikakooli õppetöö ajal on väljaspoole Eestit reisimine keelatud. Kui välisreis ikkagi sai teoks, siis reisilt naastes toimub ōppimine 2 nädala jooksul kodus Stuudiumi vahendusel. 
-Haigusjuhendis rakendakse Terviseameti ja Haridus-ja teadusministeeriumi juhiseid ning Lasnamäe Muusikakooli COVID-19 tõkestamise plaani, mille aluseks on Tallinna Haridusameti poolt koostatud näidiskava. Dokument on leitav kooli koduleheküljel alates septembrist. 
Head LMK õpetajad, õpilased ja lapsevanemad! Soovin Teile sisukat uut kooliaastat, avatud meelt ja ühtehoidmist! Olge terved!

Lasnamäe Muusikakooli COVID-19 LEVIKU TÕKESTAMISE PLAAN 
Kehtestatud LMK direktori käskkirjaga nr 1-2/6 2020 
 Sissejuhatus 
COVID-19 leviku tõkestamise plaan on koostatud kooli tegevusvalmiduse suurendamiseks ja tööjaotuse selgitamiseks võimaliku COVID-19 teise laine tekkides. 
Plaani eesmärgiks on koroonaviirusest tingitud mõjude vähendamine ja kooli täieliku sulgemise vältimine. 
COVID-19 on uue koroonaviiruse SARS-CoV-2 poolt põhjustatud viirushaigus, mis tuvastati esmakordselt detsembris 2019 Hiinas. Koroonaviirus levib silmale nähtamatute piiskadega, mida nakatunud inimene levitab hingates, rääkides, köhides või aevastades. Samuti levib viirus pindade kaudu, mida nakatunud inimene on puudutanud või millele on nakkusega piisakesed sattunud. Viirus-osakesed võivad suletud ruumis lennata kuni 2 meetri kaugusele. Toatemperatuuril ja 40% suhtelise niiskuse juures säilib viirus kuni 4–5 päeva. Mida kõrgem on temperatuur ja suurem suhteline niiskus, seda kiiremini viirus hävib. Koroonaviirusega nakatunud inimestel on kõige sagedamini üks või mitu järgmistest sümptomitest: palavik, kuiv köha, väsimus, röga, hingamis-raskused, lihas- ja liigesvalu, kurguvalu, peavalu. Kõige sagedamini esinevad palavik, köha ja hingamisraskused. Siiski, igal koroonaviirusesse nakatunud inimesel võivad olla erinevad sümp-tomid. Võib olla nakatunud ka nii, et sümptomid on kerged või neid pole üldse ja inimene ise tunneb end täiesti tervena. Haiguse peiteperiood on 2 kuni 14 päeva, keskmiselt 5 päeva. See tähendab, et nii palju võib minna aega alates nakkuse saamisest kuni selleni, et inimene hakkab end haigena tundma ja tekivad esimesed sümptomid. Vahepealsel ajal on inimene aga endalegi teadmata teistele nakkusohtlik. Enamik inimesi põeb koroonaviirust kergelt, aga eriti vanemaealistel ja kroonilisi haigusi põdevatel inimestel võib haigus kulgeda raskemalt. Terviseamet kinnitab teadusuuringutele tuginedes, et lastel esineb täiskasvanutega võrreldes COVID-19 haigust pigem harva. Euroopas olid ca 4% haigestunutest alla 18-aastased. Viimastest omakorda veerand olid alla 5-aastased, kolmandik 5–11-aastased ja ülejäänud 12–18-aastased. On tõestatud, et COVID-19 haiguse ülekandumine koolikeskkonnas lapselt lapsele on harv. Samuti on harva ette tulnud olukordi, kus COVID-19-sse haigestunud lapsed oleksid haigust edasi andnud täiskasvanutele. Täpsemalt saab lugeda Haiguste Ennetamise ja Tõrje Euroopa Keskuse koostatud riskihinnangust: https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/ files/documents/COVID-19-schools-transmission-August%202020.pdf 

Koroonaviiruse leviku tõkestamise olulised ennetusmeetmed koolis: 
1) Kooli fuajees on tagatud käte hügieeniks desinfitseerimisvahendid sööklates ja tualett-ruumides on olemas kätepesuvahendid, ühekordsed paberrätikud ning kätehügieeni plakatid. Nakkusohutuse seisukohalt on eelistatum kuivatada käsi ühekordse paber-rätikuga, mitte kätekuivatiga. 
2) Õpilaste ja personali informeerimine kätehügieeni vajadusest. Käsi tuleb pesta sooja voolava vee ja seebiga vähemalt 20 sekundit. Kui kätepesuvõimalust ei ole, siis kasutada alkoholipõhist (vähemalt 70% alkoholisisaldusega) käte desinfitseerimis-vahendit. Noorematele õpilastele tuleb õige kätepesutehnika praktiliselt ette näidata. 3) Inimestevaheliste kontaktide vähendamine on olulise tähtsusega, vähendada erinevate gruppide kokkupuutumist nii palju kui võimalik. Üritusi kavandades tuleb kaaluda nende vajalikkust ja maandada viiruse leviku riske, korraldades ürituse hajutatult ja väiksemates rühmades. Õppekäike ja ekskursioone on soovitatav korraldada klasside või rühmade kaupa. Välisreisid ja rahvusvahelised üritused on soovitatav edasi lükata. Tulles välisreisilt riigist, kus nakkuskordaja on 16 või enam, tuleb jääda kaheks nädalaks eneseisolatsiooni. Koolil on õigus suunata kõrge nakatumisriskiga riigist tulnud õppija distantsõppele. Ajakohase info riikide ja liikumispiirangute kohta Eestisse saabujatele leiab Välisministeeriumi kodulehelt: https://vm.ee/et/ teave-riikide-ja-eneseisolatsiooninouete-kohtaeuroopast-saabujatele. 
4) Koolimajas tagada kvaliteetne ventilatsioon ning regulaarne ja piisav tuulutamine (vähemalt 15 minutit). 
5) Igapäevase märgkoristuse korraldamine, koristamisel pesta erinevad pinnad (pingid, lauad, ukselingid, lülitid jm) tõhusalt nõuetekohaste pesemis- või desinfitseerimisvahenditega. 
6) Õpilaste juhendamine hingamisteede hügieeni osas. Kui aevastatakse või köhitakse, siis tuleb katta oma suu ja nina ühekordse salvrätikuga ning visata siis see koheselt prügikasti ja puhasta seejärel käed. Kui ei ole salvrätikut, siis kasutada oma varrukat (küünarvarre osa), aga mitte paljast kätt.  
7) Koolis käivad vaid terved õpilased ja personal, haigusnähtudega tuleb jääda koju. Õpetajatel on õigus saata haigusnähtudega laps koju.  
Kooli kriisimeeskonna liikmete kontaktid  
Direktor Erika Jefimova 5166181 
Õppejuht Sirje Mõttus 5201057 
Haldusjuht/majandusjuht Raimo Harik 56219739  
Kooliõde 55574676 Irina Serenok  
Olulised kontaktid väljaspool kooli   
Tallinna Haridusameti kantselei 640 4590 
Haridus- ja Teadusministeeriumi infotelefon 5690 0353 või 5690 0340 
Koroonaviirusega seotud küsimuste infotelefon 1247  
Perearsti nõuandetelefon 1220 või 634 6630   

Teabevahetuse korraldamine 
Teabevahetuseks kasutatakse kooli kasutuses olevaid kokkulepitud teavitamise kanaleid (Stuudium), e-aadresside listid, kooli koduleht, Facebook, infotahvlid jm). 
Kooli õppetöö korralduse päevakohane info on infosildina väljas kooli väraval ja välisuksel. 
Teabevahetuse korraldab koolijuht, kes määrab kommunikatsiooni (va meediapäringud) kontaktisiku ning loob ühtse kokkulepete formaadi suhtluseks personaliga, õpilastega ja vanematega. Koolijuht koos kriisimeeskonnaga otsustab info liikumise (kellele, millises formaadis ja kes edastab) ning sõnastab põhisõnumid ja tegevusprioriteedid. Kommunikatsiooni kontaktisik koostab, edastab ja vahendab infot lähtudes riiklikest ja linna kesksetest suunistest. Sõnumite edastamisel on oluline selgus, lihtsus, ajakohasus ja nähtavus. 
Meediapäringutele vastab ainult koolijuht, kes annab kooli pidajaga või Terviseametiga kooskõlastatud infot. Enne meediasuhtlust teavitab koolijuht oma asutuse meediasuhtlusest (intervjuud, kajastused, ajakirjanike päringud) haridusameti kontaktisikut - Kati Niin, e-posti aadressil kati.niin@tallinnlv.ee või telefonil 640 4578. 
COVID-19 haigusjuhtumite korral teavitab haridusasutuse juht kindlasti ka haridusametit.  

Õpilase või töötaja haigestumine 
• Koolis haigestunud õpilane või töötaja peab koheselt koju minema. Haigestunud töötaja teavitab haigestumisest juhtkonda, haigestunud õpilane pöördub õpetaja poole, kes teavitab juhtkonda. Alaealise õpilase puhul tuleb kutsuda vanem õpilasele järele. Kui õpilase terviseseisund enne vanema kohale jõudmist silmnähtavalt halveneb, helistada 112. 
• Haigestumisjuhtumi puhul konsulteerida kooli tervishoiuteenuse osutajaga või helistada perearsti nõuandetelefonile 1220 ning käituda vastavalt juhistele. 
• Õpilane või töötaja võib kooli naasta siis, kui perearst on tunnistanud ta terveks. 
• Õpilane, tema vanem, kooli töötaja või Terviseamet teavitab kooli, kui COVID-19 kahtlus on leidnud kinnitust.  
• Kool teavitab juhtunust selle klassi või rühma liikmeid ja vanemaid. Teavituse koostamisel tuleb olla delikaatne, mainimata haigestunu nime jm andmeid, mis teda äratuntavaks teeks. 
• Terviseameti regionaalosakond võtab kooliga ühendust ja teavitab kinnitatud COVID-19 diagnoosist ning selgitab välja inimesed, kes olid haigestunud inimesega sümptomaatilisel perioodil lähikontaktis. Lähikontaktseid teavitab Terviseamet ning nad peavad jääma koju isolatsiooni 14 päevaks ning jälgima hoolikalt oma tervist. Ülejäänud koolitöötajad ja õpilased võivad jätkata oma tavapärast elu, kuid tuleb hoolikamalt jälgida oma tervist. Sümptomite ilmnemisel tuleb võtta kohe ühendust perearstiga.  
• COVID-19 diagnoosi kinnituse korral peab koheselt sulgema kooliruumid, kus COVID-19 viiruse positiivse diagnoosi saanud õpilane või töötaja on viibinud. Nimetatud ruumides viiakse läbi kõikide pindade desinfitseerimine (sh uksekäepide, prügikast ja kraanisegisti, lauad jne) vastavalt Terviseameti soovitustele. 
• Ruumid on lubatud avada 48 tunni möödudes ruumide sulgemisest tingimusel, et ruumide nõuetekohasest desinfitseerimisest on möödunud vähemalt 6 tundi. 
• Kui pole võimalik kindlaks teha pindu ja ruume, mis võivad olla COVID-19 viirusega saastunud, tuleb 72 tunniks sulgeda kogu hoone. 
• Kui mõnes klassis või õpperühmas tuvastatakse haigestumine, siis läheb haigestunuga kokku puutunud klass või õpperühm kaheks nädalaks distantsõppele. Haigestunu peab perioodi lõpus tegema uue testi, positiivse testi korral jääb ta endiselt isolatsiooni. 
• Kui õpetajal tuvastatakse COVID-19, siis temaga lähikontaktis olnud õpetajad ja õpilased jäävad kaheks nädalaks distantsõppele. 
Lähikontaktiks loetakse olukorda, kus täiskasvanu või laps: 
• elab samas majapidamises COVID-19 haigega; 
• on olnud otseses füüsilises kontaktis COVID-19 haigega (nt kätlemine), vähemalt 15 minutit ja vähem kui 2 meetri kaugusel; 
• on olnud otseses kontaktis COVID-19 haige eritistega ilma kaitsevahendeid kasutamata (nt on peale köhitud, aevastatud, kasutanud viirusekandja salvrätti paljaste kätega); 
• on viibinud COVID-19 haigega ühes ruumis (nt klassiruumis, saalis jne) vähemalt 15 minutit ja vähem kui 2 meetri kaugusel; 
• on viibinud transpordivahendis sümptomaatilise COVID-19 haige läheduses, sh: - isikud, kes istusid samas reas ja 2 rida ees- või tagapool, - COVID-19 haige reisikaaslased ja hooldajad. 

Nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse alusel otsustab nakkushaiguse epideemilisest levikust tuleneva ohu üle Terviseamet talle laekuvate andmete alusel. Kui haridusasutuse piirkonnas on tuvastatud kohapealne COVID-19 levik, annab tegutsemissuuniseid Terviseamet, lähtudes piirkonna epidemioloogilisest olukorrast. Kui haridusasutuses on üle 10% õppijatel tuvastatud COVID-19, kaalub Terviseamet asutuse sulgemise vajadust. Sulgemine tähendab üldjuhul õppetöö jätkamist distantsilt. Tervise-ametil on lisaks haridusasutuste ajutisele sulgemisele õigus nõuda desinfektsiooni või puhastuse läbiviimist ning inimeste tervise-uuringute korraldamist ja nakkushaiguse diagnoosimist. Sama seadus ütleb, et kooli pidaja võib ajutiselt sulgeda enda juhitava asutuse, kooskõlastades selle Terviseametiga. Tallinna koroonaviiruse leviku kolme stsenaariumi objektiivsed kriteeriumid Tallinna ülelinnalise koroonaviiruse leviku tõkes-tamise tegevuskava koostamise kolme stsenaariumi aluseks on võetud objektiivsed kriteeriumid. Stsenaariumiga seotud tegevuste rakendamisel peab olema realiseerunud vähemalt üks kriteerium, mille alusel tehakse vajalik otsus. 

Rohelise stsenaariumi realiseerumise kriteeriumid: 
• Riikliku mõõdikuna KOV-i territooriumil COVID-19 haigusesse nakatunuid tuvastatud ei ole või nakatunute arv ei ületa Tallinnas 25 uue nakatunu piiri 100 000 elaniku kohta kahe nädala jooksul. 
Kollase stsenaarium realiseerumise kriteeriumid: 
• Vabariigi Valitsus on kehtestanud korraldusega hädaolukorra COVID-19 haigusesse leviku tõkestamiseks; 
• Kahe nädala jooksul lisandub Tallinnas rohkem kui 25 uut nakatunut 100 000 elaniku kohta. 
Punase stsenaariumi realiseerumise kriteeriumid: 
• Vabariigi Valitsus on kehtestanud korraldusega eriolukorra COVID-19 haigusesse leviku tõkestamiseks; 
• Kahe nädala jooksul lisandub Tallinnas rohkem kui 50 uut nakatunut 100 000 elaniku kohta.   

 Koroonaviiruse leviku kolm stsenaariumi ja õppetöö korraldamine koolides 
Roheline stsenaarium:  
Viiruse levik on kontrolli all, lisanduvate nakatunute hulk ööpäevas on madal. Koolid on avatud, toimub tavapärane õppetöö. Järgitakse üldisi hügieenireegleid ja võimalusel hajutamise nõudeid. 
Kollane stsenaarium: 
Riigis on kehtestatud hädaolukord või on mitmeid piiranguid viiruse leviku tõkestamiseks. Koolid on avatud, kuid vajalik on kontaktõppes olevaid õpilasi hajutada nii, et kooli/klasside täituvus on kuni 50%. Kontaktõpe on oluline tagada esmajärjekorras põhikooli I ja II astme õpilastele ning hariduslike erivajadustega õpilastele.  
Punane stsenaarium: 
Riigis on kehtestatud eriolukord. Koolid on suletud ja õpilased on viidud distantsõppele. Vastavalt olukorrale võib olla eri stsenaarium rakendamisel ülelinnaliselt või konkreetses asutuses või konkreetses rühmas. 
 Tegevuskava Roheline stsenaarium Kollane stsenaarium Punane stsenaarium Juhtimine (reeglid kriisiolukorras) • Koolijuht koos juhtkonnaga hindab lähtuvalt olukorrast riske ja vajadust kokku kutsuda kriisimeeskond. • Kriisimeeskond vaatab üle asutuse kriisiplaani (sh töökorraldus, infoliikumine, asendamine jm) ja vajadusel ajakohastab seda lähtuvalt nakkusohust ning paneb paika vastutuse hierarhia (rollid). • Koolijuht kutsub kokku kriisimeeskonna. • Kriisimeeskonna (juhtkonna) koosolekud toimuvad vajaduspõhiselt asutuses või veebikoosolekutena. • Kriisimeeskond otsustab info liikumise, töökorralduse ning millised tööülesanded on prioriteetsed lähtuvalt riiklikest ja linna hädaolukorra korraldustest. • Kriisimeeskonna koosolekud toimuvad igapäevaselt veebikoosolekutena. • Kriisimeeskond jagab infot ning määrab tööülesandeid lähtuvalt riiklikest ja linna eriolukorra korraldustest. Personal (töötamine, asendused, koolitused, riskirühmad jne) • Terviseameti soovituste (hajutamine, 2+2 reegel, ruumide 50% täituvus, vm järgmine). • Koolis kinnitatud kriisiplaani järgimine (asendamine, info liikumine). • Koolijuht loob töötajatel valmisoleku kriisiajal täita teisi tööülesandeid. • Isolatsiooni jäämine vastavalt PPA infole. • Kriisimeeskond suunab võimaluse korral riskirühmad kodukontorisse. • Tööülesannete ümberjagamine vastavalt kriisiaja vajadustele. • Koosolekud/nõupidamised toimuvad veebipõhiselt. • Koolitused tühistatakse või osaletakse veebipõhiselt • Isolatsiooni jäämine vastavalt PPA infole. • Vajadusel töötasu ajutine vähendamine vastavalt linna korraldustele. • Koosolekud/nõupidamised toimuvad veebipõhiselt. • Koolitused tühistatakse või osaletakse veebipõhiselt. • Isolatsiooni jäämine vastavalt PPA infole. Õppetöö korraldus • Koolis osalevad õppetöös vaid terved lapsed ja töötajad. • Koolis järgitakse üldisi hügieenireegleid ja Terviseameti kehtestatud nõudeid. • Koolide õppetöö korraldus on tavapärane, kuid muudetud on kooli päevakava. • Esimesel nädalal räägitakse kõikides klassides hügieeninõuete täitmise reeglitest ja üldistest koolis kehtestatud reeglitest, sõlmitakse kokkulepped nende täitmiseks. (erialaõpetaja, aineõpetaja oma ainest/õpikeskkonnast lähtuvalt) •Ühiskasutatavate ruumide (aula, söökla jm) kasutamisel tagab personal puhveraja puhastamiseks ja tuulutamiseks (vähemalt 15 minutit). • 

Õppeaasta alguses 11.09.2020 Kell 17.30 korraldatakse lastevanematele infokoosolekud, kus tutvustatakse koroonaviiruse leviku tõkestamise meetmeid ja võimalusi laste toetamiseks distantsõppel.
• Koolide õppetöö korraldus on paindlik, et tagada esmatähtsate hügieeninõuete ning riiklike ja linna piirangute (nt distantsi hoidmine, ruumide 50% täituvus, 2+2 reegel vm) täitmine.  
• Koolides toimub õppetöö: 1) I kooliastmes 80% ulatuses õppetöö koolis ja 20% ulatuses distantsõpe või iseseisev töö, 2) II kooliastmes 60% ulatuses õppetöö koolis ja 40% ulatuses distantsõpe või iseseisev töö, 3) III kooliastmes 40% ulatuses õppetöö koolis ja 60% ulatuses distantsõpe või iseseisev töö. 
• Koolides toimub õppetöö kas koduklassi põhiselt, vahetustega õppena, osalise kontaktõppena või muul viisil vastavalt kooli eripärale, laste arvule ja kehtestatud piirangutele: 
1) koduklassi põhise õppetöö korral (nt I kooliaste) on õpilased kogu koolipäeva samas klassiruumis ja kasutavad ühte õppekohta, ei tehta rühmatöid. Kui õpetaja vahetub, siis ta desinfitseerib töölaua. Klassiruumi tuulutatakse iga õppetunni järel. 
2) osalise kontaktõppe korral toimuvad kontakttunnid vajaduspõhiselt väikestes rühmades hajutatud päevaplaani alusel. • Koolid lähtuvad õppetöö korraldamisel VV eriolukorra korraldustest. • Koolid ja huvikoolid on üldiselt distantsõppel, kontakttunnid toimuvad vajaduspõhiselt. • Hindamine on paindlik ja rõhk on õppeprotsessil. • Mängu- ja spordiväljakud on suletud. 

IKT vahendid ja keskkonnad • Kool on kaardistanud oma IKT vahendite olemasolu ja vajadusel korraldab õpetajatele koolitused veebikeskkondade paremaks kasutamiseks. 
• Distantsõppel kasutavad juhtkond ja õpetajad omavaheliseks suhtlemiseks, veebitundideks ja õpilaste toetamiseks sobivaid keskkondasid, järgides ka HTM, HARNO nõuandeid ja isikuandmete kaitse vajadust (soovituslikult Google Classroom, Google Meet, MS Teams, vajadusel ka Zoom, Skype, Facebook jm). 
• Kool laenutab distantsõppeks vajadusel ja võimalusel õpetajatele kooli süle- ja tahvelarvuteid.  
• Haridusameti haridustehnoloog ja IT-spetsialist nõustavad vajadusel abivajavaid veebikeskkondade kasutamise jm osas. Vajadusel edastab vastavad juhendid, õpetused (kirjalikud, videoformaadis vm).
• Distantsõppel kasutavad juhtkond ja õpetajad omavaheliseks suhtlemiseks, veebitundideks ja õpilaste toetamiseks sobivaid keskkondasid, järgides ka HTM, HARNO nõuandeid ja isikuandmete kaitse vajadust (soovituslikult Google Classroom, Google Meet, MS Teams, vajadusel ka Zoom, Skype, Facebook jm). 
• Kool laenutab distantsõppeks vajadusel ja võimalusel õpetajatele kooli süle- ja tahvelarvuteid. • Haridusameti haridustehnoloog ja IT-spetsialist nõustavad vajadusel abivajavaid veebikeskkondade kasutamise jm osas. Vajadusel edastab vastavad juhendid, õpetused (kirjalikud, videoformaadis vm). 

Hügieen ja isikukaitsevahendid 
 • Kool järgib töötajate ja laste tervise kaitseks esmatähtsaid hügieeninõudeid nagu respiratoorne ja käte hügieen, distantsi hoidmine, ruumide piisav tuulutamine ning pindade sage ja tõhus puhastamine.  
• Koolijuht tagab asutuses käte hügieeni võimalused (käte antiseptika ja pesu). • Kooli ei lubata haigusnähtudega lapsi ja õpetajaid. Erialaõpetaja pöördumisel teostab õpilase keha temperatuuri kooli valvur, ajavahemikus 12.-15.30 kooliõde 
• Koolil on isikukaitsevahendite kriitiline varu riskigrupi töötajate ja ettenägematute situatsioonide jaoks. 
• Asutuse juht määrab IKV osas vastutavaks isikuks majandusjuhataja Raimu Hariku, kes kaardistab IKV tsentraalseks tellimuseks töötajate IKV vajaduse vastavalt Terviseameti soovitustele ja linna IKV standardile.  
• Asutuse IKV kontaktisik esitab Haridusametile tsentraalseks IKV tellimiseks vajaduspõhise tellimuse ning korraldab töötajatele IKV jaotamise ja kasutamise juhendamise.
• Kontaktõpet läbiviivad õpetajad kasutavad isikukaitsevahendeid (visiir/kaitsemask). • Õpetajad vastutavad neile väljastatud korduvkasutatavate visiiride puhastamise/desinfitseerimise eest.  
• Riskirühma kuuluvad õpilased ja koolitöötajad jätkavad soovituslikult õppetööd distantsõppe vormis. Kui see pole võimalik, minimeerib kool riskirühmadesse kuuluvate isikute kokkupuutumise teiste õpilaste ja koolitöötajatega ning tagab neile isikukaitsevahendid. 
• Viirusega saastunud kaitsemaskid, -kindad vms isikukaitsevahendid utiliseeritakse nõuetekohaselt. 
 • Õpetajad vastutavad neile väljastatud korduvkasutatavate visiiride puhastamise/desinfitseerimise eest.  
• Riskirühma kuuluvad õpilased ja koolitöötajad on distantsõppel või kasutavad vajaduspõhisel kontaktõppel isikukaitsevahendeid. 
• Viirusega saastunud kaitsemaskid, -kindad vms isikukaitsevahendid utiliseeritakse nõuetekohaselt. Haldus ja korrashoid (hoone kasutamine ja koristamine jms) 
 • Kooli fuajees on tagatud desovahendid kätehügieeniks, sööklates ja tualettruumides on olemas kätepesuvahendid ja ühekordsed paberrätikud/kätekuivatid ning kätehügieeni plakatid. 
• Koolijuht määrab koristamise eest vastutavaks isikuteks Margaritta Lökforsi ja Julia Mušnikova 
• Kooli koristamine toimub lähtuvalt Terviseameti juhistest. Kooli üldruumide (koridoride) koristamine sõltuvalt kasutuse intensiivsusest, minimaalselt 1x koolipäeva jooksul. 
• Koolis kasutatakse vahetusjalatseid. 
• Välistatakse võõraste isikute pääs koolimajja. 
 • Klassiruumide regulaarne koristamine ja tuulutamine
• Võimalusel korraldatakse õppetöö nii, et õpilased õpivad koolipäeva jooksul ühes klassis. 
• Kui klassis õpetaja vahetub, siis lahkuv õpetaja puhastab/desinfitseerib oma töölaua. • Puutepindade (ukselingid, käsipuud, liftinupud, lülitid) koristusvahendiga puhastamise sagedus sõltuvalt kasutuse intensiivsusest, minimaalselt 1x koolipäeva jooksul. 
 • Koolimaja on õppetööks suletud. 
• Kõik kooli sisenevad isikud (ka töötajad) fikseeritakse ja märgitakse vastavasse päevikusse. 
• Vajadusel korraldab kooli majandus¬juhataja Raimo Harik hoone valve. Tegevused rollide kaupa Roheline stsenaarium Kollane stsenaarium Punane stsenaarium Koolijuht • Tagab kriisiplaani valmimise lähtuvalt linna ja riigi juhistest 1.09.2020 ja erinevatele osapooltele tutvustamise. • Rakendab kriisiplaani, tagab selle täitmise asutuses. • Koos juhtkonnaga hindab lähtuvalt olukorrast riske ja vajadust kokku kutsuda kriisimeeskond. • Juhib kriisimeeskonna tööd. • On tööajal kättesaadav. • On kättesaadav vajadusel ka väljaspool tööaega. • On kättesaadav 24/7. • Hindab kooli territooriumi kasutamise piiramise vajadust ja võimalusi (sh haldus- ja rendilepingud), korraldab haigustunnustega isikute territooriumilt välja saatmise. • Piirab vajadusel juurdepääsu kooli territooriumile, korraldab haigustunnustega isikute kooliõe juurde/territooriumilt välja saatmise. • Sulgeb juurdepääsu kooli territooriumile. • Lepib kokku infojagamise reeglid (meediaga suhtlemine, huvigruppide informeerimine, korralduste andmine jms) ja suhtluskanalid, et tagada kooli kodulehe jt infokanalite aja- ja asjakohasus. • Juhib infovahetuse korraldamist asutuse sees ning kooli kodulehe jt infokanalite aja- ja asjakohast täitmist. • Korraldab isikukaitsevahendite kättesaadavuse ning kasutamise vastavalt reeglitele. • Korraldab võimalused ja vahendid personali kaugtööks ning õpilaste distantsõppeks. • Jälgib, et liikumine kontakt- ja distantsõppe vahel oleks sujuv, monitoorib kaugtöö rakendamist. • Monitoorib kaugtöö rakendamist. • Kaardistab riskikohad personali koosseisus ning võimalikud täiendavad tööülesanded. • Peab töötajatega läbirääkimisi valmisolekust vajadusel täita teisi tööülesandeid. • Planeerib koostöös juhtkonnaga ja tugipersonaliga valmisolekut psühholoogiliseks toeks õpetajatele ja õpilastele. Õppejuht • Korraldab õpetajate digipädevuse koolituse 17.-18.09.2020. Korraldab augusti viimasel nädalal kooliperega koostöös kooli reeglite koostamise, milles kirjeldatakse lähtuvalt üldistest muudatustest: hügieeninõuete järgimine koolis, vahetundide pikkus, õppenädala pikkus ja ülesehitus kooliastmeti, sh huvitegevuse ajaline järjestus ning ajaline kestus (nt distantsõppepäevad, 4-päevane kontaktõppega koolinädal jms), koolitundide korraldus (lepitakse kokku õpiülesannete andmise ja teadmiste kontrollimise sagedus, viisid ja korraldus erinevates olukordades), koolimajas liikumine, mida koolis edaspidi järgitakse. 
• Korraldab kooli päevakavast ja sõlmitud kokkulepetest tulenevad ümberkorraldused. • Korraldab kokkulepped, milliseid e-keskkondi vajadusel edaspidi kasutatakse suhtlemiseks ja õppetöö korraldamiseks. 
• Kui nakatunute arv Tallinnas tõuseb siis läheb LMK üle distantsõppele kogu ainekava ulatuses. 
• Valmistab ette hindamisjuhendi muudatused rohelise ja kollase stsenaariumi jaoks: kollase stsenaariumi puhul otsustab hindamiskriteeriumite üle eriala õpetaja individuaalselt ning hindeid ei kohaldata. Aines põhjuseta miteosalemisel väljastatakse „mittearvestatud 
• Vajadusel õppejuht koostab õpetajatele kirjalikud materjalid 
• Korraldab õpetajatele infotunni igal esmaspäeval, kus lepitakse kokku kõik õpilastele räägitav. 
• Kehtestatud on järele vastamiste kord. Järele vastamine toimub kokkuleppel aine erialaõpetajaga, eelistades digikanaleid. 
• Korraldab 11.09 kell 17.30 lastevanematele infokoosoleku, kus tutvustatakse koroonaviiruse leviku tõkestamise meetmeid ja võimalusi laste toetamiseks distantsõppel. 
 • Korraldab töökorralduse ja ajakava rakendamise vastavalt valitud õppeviisile, kus õppetöö toimub kas koduklassi põhiselt, vahetustega õppena, osalise kontaktõppena või muul viisil vastavalt kooli eripärale, laste arvule ja kehtestatud piirangutele. 
• Vaatab üle õpilase arengu toetamise süsteemi, sh õppetöökorralduse, õpetajate arenguvestluste läbiviimise sageduse ja viisi, järele vastamise ja konsultatsioonide ajad jm vajaliku. 
• Korraldab iganädalased töökoosolekud õpetajate võimestamiseks läbi FB LMK õpetajate grupi ja Zoomi keskkonna. 
• Rakendatakse erisusi hindamissüsteemis ehk perioodihinne „arvestatud“. Muudatused peavad olema kõikidele osapooltele teatavaks tehtud ning kergesti kättesaadavad kooli kodulehelt.  
• Valmistatakse ette üleminek üldisele distantsõppele ja kirjeldatakse vastav töökorraldus.  
• Tasuliste huviringide korraldamiseks kehtestatakse erinõuded ning õppejuht arvestab nendega õppetöö korraldamisel (sh eelkool). 
• Regulaarne (iganädalane) kontaktivõtmine distantsõppes mitteosalevate laste ja nende vanematega.  
• Omab ülevaadet distantsõppe ülesannetest ning vajadusel koordineerib ja jälgib, et lapsed ei oleks ülekoormatud. 
• E-tunnid on tunniplaani osa, õppejuht täiendab nendega tunniplaani. 
• Korraldab lastevanematele koolituse e-kooli kasutamisest. • Korraldab koolitusi vanemate klasside õpilastele, et nad oskaksid pakkuda tuge ja tegevusi punases faasis noorematele õpilastele.
• Rakendatakse väljatöötatud distantsõppe põhimõtteid. Õppetöö toimub e-suhtluskeskkondade kaudu. Arvestuste ja eksamite sooritamiseks saadab õpilane omandatud materjali salvestise või kirjaliku töö. 
• Rakendatakse erisusi hindamissüsteemis. Muudatused peavad olema kõikidele osapooltele teatavaks tehtud ning kergesti kättesaadavad kooli kodulehelt. 
• Korraldab iganädalased töökoosolekud õpetajate võimestamiseks läbi FB LMK õpetajate grupi ja Zoomi keskkonna. 
• Regulaarne (iganädalane) kontaktivõtmine distantsõppes mitteosalevate laste ja nende vanematega.  
• Õppejuht omab ülevaadet distantsõppe ülesannetest ning vajadusel koordineerib ja jälgib, et lapsed ei oleks ülekoormatud. 
• Tasulisi huviringe koolimaja ruumides ei toimu.

 Õpetaja
• Kraadib ennast enne kooliminekut kodus ja haigena kooli ei lähe. 
• Jälgib õpilaste arengut ja toimetulekut koolis, tervislikku seisundit, hügieenireeglite järgimist ning vajadusel sekkub. 
• Järgib koolis kokku lepitud reegleid ja õppekorralduslikke kokkuleppeid. 
• Tagab õpilaste käte pesu ning klassiruumi õhutamise. 
• Jälgib, et klassiruumis oleks olemas vajalikud vahendid hügieenireeglite täitmiseks. Vajadusel teavitab varakult nende otsasaamisest vastutavat isikut Raimu Harikut. 
• Koolipäeva jooksul tekkivate terviseprobleemide puhul annab sellest kohe teada kooli juhtkonnale, õppejuht Sirje Mõttusele 
• Õppekäikude, õpilasürituste korraldamisel järgitakse kõiki kokkuleppeid ja kehtivaid reegleid, sh hügieeninõuded. 
• Liikumine kontaktõppelt distantsõppele ja tagasi on planeeritud ja sujuv. Planeeritud õpetamine – mis on oluline õpetada kontakttunnis ja mida on õpilane võimeline õppima iseseisvalt juhiste abiga 
• Omab ülevaadet, milliste õpilaste puhul on distantsõppel toetusvajadus suurem. 
• Õpiülesannete märkimisel lisab ka õppimisjuhised, mis toetavad edukalt eesmärgini jõudmist. 
• Oluline ajaplaneerimine – tagasiside, kontakttunnid, individuaalsed konsultatsioonid õpilastele ja ka vanematele 
• Distantsõppe korral peab olema võimalus videokohtumiseks.
• Erialaõpetaja korraldab punase stsenaariumi rakendamisel esimesel võimalusel (hiljemalt esimesel rakendamise nädalal) online infokoosoleku lastevanematele, kus tutvustab põhjalikult edasist koolikorraldust ning sõlmitakse omavahel vajalikud kokkulepped (edasine infovahetus, küsimuste korral pöördumine, info leidmine). • Kõikides õppeainetes toimuvad distantsõppe raames e-tunnid. E-tunnid on tunniplaanis. • Õpetaja edastab õpilastele õigeaegselt distantsõppe ülesanded e-kooli koduste ülesannete kaudu. 
• Õpetajad teevad tihedat koostööd distantsõppe ülesannete koostamisel, et jälgida õpilaste õpikoormust.  
• Kõik distantsõppe ülesanded peavad lähtuma kooli õppekavast. 
• Jälgida õpilaste arengut distantsõppes. 
 • Õpilastele õpetatakse õppetöö planeerimist, iseseisvat õppimist ja päevakava koostamist.
• Esimesel võimalusel annab teada enda kuulumisest riskigruppi. 
• Erialaõpetaja korraldab kollase stsenaariumi rakendamise esimesel rakendamise nädalal online infokoosoleku lastevanematele, kus tutvustab edasist koolikorraldust ning sõlmitakse omavahel vajalikud kokkulepped (edasine infovahetus, küsimuste korral pöördumine, info leidmine, kontaktide vahetamine jne). 
• Erialaõpetaja jälgib igapäevaselt õpilaste distantsõppes osalemist ning vajadusel võtab koheselt ühendust lapsevanemaga ja õppejuhiga 
• Kõikides õppeainetes, milles toimub distantsõpe, toimuvad selle raames ka e-tunnid. E-tunnid on tunniplaanis. 
• Õpetaja edastab õpilastele õigeaegselt distantsõppe ülesanded Stuudiumi (e-kooli) koduste ülesannete kaudu. 
• Õpetajad teevad tihedat koostööd distantsõppe ülesannete koostamisel, et jälgida õpilaste õpikoormust.  
• Kõik distantsõppe ülesanded peavad lähtuma kooli õppekavast.  
• Erialaõpetaja korraldab, et õpilased viiksid oma isiklikud asjad varakult koju ja ei hoiustaks neid koolis (vajalik üleminekuks punasesse faasi).  
• Õpilastele õpetatakse õppetöö planeerimist, iseseisvat õppimist ja päevakava koostamist.

Õpilane
• Kraadib ennast enne kooliminekut kodus ja haigena kooli ei lähe. 
• Täidab koolis kokkulepitud reegleid. 
• Võtab teadmiseks, et minu käitumine mõjutab kõikide heaolu. 
• Koolimajja sisenedes desinfitseerib käed. 
 • Enne söömist peseb kindlasti käed. 
• Küsib abi ja annab teada õppetööd takistavatest asjaoludest. 
• Koolipäeva jooksul tekkivate terviseprobleemide puhul annab sellest kohe teada erialaõpetajale ja kooli juhtkonnale (õppejuht või koolijuht).
• Püsib kodus! 
• Koostab endale päevaplaani ja järgib seda. 
• Distantsõppel olles jälgib igapäevaselt e-kooli ning täidab antud ülesandeid. 
• Suhtleb digitaalselt klassikaaslastega. 
 • Märkab inimesi enda ümber. 
 • On toeks kaasõpilastele, sh nooremate klasside õpilastele. 
• Küsimuste korral võtab koheselt ühendust erialaõpetaja ja/või aineõpetajaga 
 • Distantsõppel olles jälgib igapäevaselt Stuudiumi (e-kooli)ning täidab antud ülesandeid. 
• Küsimuste korral võtab koheselt ühendust erialaõpetaja /või aineõpetajaga 

 COVID-19 lisamaterjalid 
• Vabariigi Valitsuse kõige ajakohasem info: https://www.kriis.ee/et https://www.kriis.ee/et/koroonaviiruse-abc https://www.kriis.ee/et/haridus-kultuur-sport 
Hariduse valdkonna juhised: https://www.kriis.ee/et/haridus-ja-distantsoppe-korraldus Kultuuri valdkonna juhised: https://www.kriis.ee/et/kultuur-sport-ja-uritused 
Spordi valdkonna juhised: https://www.kriis.ee/et/trennid-ja-huviringid •
Haridus- ja Noorteameti juhised koolidele: https://www.hm.ee/et/koroona https://www.hm.ee/sites/default/files/htm_koolialgusepakett_a4_2020-2021_viimane.pdf •
Terviseameti kõige ajakohasem info: https://www.terviseamet.ee/et/uuskoroonaviirus Terviseameti juhised ja soovitused: https://www.terviseamet.ee/et/COVID-19-trukised Terviseameti COVID-19 käitumissoovitused jaekaubandus- ja toitlustusettevõtetele: https://www.terviseamet.ee/sites/default/files/Nakkushaigused/Juhendid/COVID-19/juhis_jaekaubandus_toitlustus_11.06.20.pdf


Punane 69, Tallinn
E-post: muusika@muusika.tln.edu.ee
Telefon: +372 601 2293